Coop supermarkt

Coop logoCoop is in 1865 begonnen als coöperatie in Zaandam. Vandaar dat de naam uitgesproken wordt als Co-op (van coöperatie). Vanuit Noord-Holland en Gelderland is de supermarktketen aan het uitbreiden in Nederland. Coop groeit al jaren en zo zijn er 43 Edah franchisewinkels overgenomen van het concern Laurus en heeft daarmee haar dekking in Nederland flink uitgebreid. In 2010 en 2011 is de Coop weer sterk gegroeid door het overnemen van Super de Boer winkels, hiermee heeft Jumbo de overname deels kunnen bekostigen.

In 2012 heeft de overname van C1000 wederom door Jumbo, Coop de mogelijkheid geboden om het aantal filialen uit te breiden.

 

Er zijn zo’n 240 Coop supermarkten verspreid over heel Nederland (met uitzondering van Limburg en Zeeland, waar relatief weinig Coops gevestigd zijn). Voorheen was er een duidelijk onderscheid tussen de 3 formules van de Codis. Sinds de zomer van 2012 zijn de 3 formules dichterbij elkaar gekomen, door een gezamelijk website en aanbiedingen. De nadruk ligt niet meer op het type van de formule maar op het concept. Halverwege 2014 zijn de Supercoop supermarkten omgebouwd naar Coop Supermarkten en is de naam Supercoop verdwenen van de website en in de meeste winkels.

De voormalige Coop opzet was:

  1. CoopCompact – Deze kleinere buurt- en dorpssupermarkten hebben de toevoeging Compact. Deze supermarkten bieden iets minder assortiment maar zijn nog steeds bijzonder compleet. Voorheen gebruikte de CoopCompact als slogan: 'Lekker Dichtbij'.
  2. Coop – De bekende supermarkt van normaal formaat voor alle dagelijkse boodschappen. Deze supermarkten hanteerde de slogan: 'Lekker Gezond, Lekker Voordelig'.
  3. Supercoop – Dit betreft de grotere supermarkten met een een prijsagressieve formule. Deze supermarkten hadden ook andere aanbiedingen dan de andere Coop winkels. De slogan van Supercoop was: 'Altijd de goedkoopste'.


Inmiddels is de slogan van alle formules "Ik wil scherpe aanbiedingen".

Alle winkels van Coop Supermarkten voeren standaard A-merken in hun assortiment en hebben daarnaast een aantal huismerken als Markant, Melkan en First Choice. Ook heeft Coop haar eigen merk onder de naam: CoopSelect. Dit is een topkwaliteit huismerk met veel verse producten met een authentieke herkomst, verfijnde smaak, bijzonder recept of een eenvoudige bereidingswijze. Het Coop Select assortiment bestaat uit een vast assortiment dat steeds verder wordt uitgebreid. Voorbeelden van categorieën voor Coop Select producten zijn Kaas & Brie, vleeswaren & salades, verse sappen en zoutjes. Naast het standaard assortiment hebben veel winkels speciale schappen waarin zelfstandige ondernemers hun producten kunnen aanbieden.

 

Coop is geen echte prijsstunter maar een supermarkt die opgericht is door en voor consumenten. Wekelijks heeft Coop gemiddeld zo’n 60 a 70 aanbiedingen.
De wekelijkse aanbiedingen en kortingen zijn bij Coop geldig van maandag tot en met zondag. Daarnaast heeft Coop vaak een bepaald thema voor speciale aanbiedingen zoals "200 aanbiedingen voor 2 euro".

 

Wil je graag zien welke Coop aanbiedingen actueel zijn, bekijk het aanbiedingen overzicht van de Coop op Yenom.nl

 

Coop kaasafdeling

 

Naar de Coop website